Jippi , jag vann...

Tänk vilken tur jag hade, jag vann kylväskan hos Bagerskan.se. Ser fram mot många utflykter i sommar och givetvis ska kylväskan följa med då.

Dottern tog studenten i fredags och själva "bjudningen" hade vi här hemma. Maten hade hon själv fixat, duktig som hon är. Hon stod i köket hela torsdagen efter vi kom hem från vår shopping.(ja det slank med en kjol och en top till mig som jag hade på mig på kvällen). Jag hade gjort två soters cheesecake och en tårta med chokladbottnar. I mellan hade jag först choklad ganache och lite grädde. På andra lagret hade jag kesella jordgubbe/lime(tror jag det var) och skivade jordgubbar. Överst grädde och jordgubbar. Hade även gjort minicupcakes med syren i  och ovanpå hade jag Marabou`s polka choklad som jag smält i grädde och vispat upp.
Givetvis missade jag att plocka fram kameran och ta kort på tårtorna/cupcakesen.

Tyckte att det var en trevlig kväll. Känns lite tomt nu när allt är över. Fast jag har ju tre till som förhoppningsvis också tar studenten. Jasse då blir det till att anlita dig:-)

Kramar Ulrika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0